Przerażający dramat w I akcie. (Tylko dla osób z silnemi nerwami.)

Po Zbigniewie Piekarskim zostały listy (przedstawiono je tutaj niemal wszystkie), pocztówki i notesy. W tym notes czarny z planami lekcji, notatkami o wygranych z gier w karty i informacjami o pożyczkach pieniędzy. A także notes zielony z dowcipem: „Dlaczego biały kolor jest symbole dziewictwa? Dlatego, że najprędzej i najłatwiej brudzi się.” Utworem „Posiedzenie sejmowe” (urywek z nienapisanego dramatu) oraz wierszem o łysinie, a także… jednoaktówką: „Strach” albo „Ona boi się jego”. Przerażający dramat w I akcie. (Tylko dla osób z silnemi nerwami.)

Po prawie stu latach od jej powstania czas na ekranizację.

Jedyny utwór dramatyczny dziewiętnastoletniego Zbigniewa Piekarskiego został przeniesiony na ekran w konwencji filmu niemego, gdyż tylko takie filmy pokazywano w Polsce za życia autora.

W rolach głównych: Dobromiła Skalska i Zacharjasz Muszyński
Scenariusz: Małgorzata Karolina Piekarska
Zdjęcia: Maja Nowak i Małgorzata Karolina Piekarska
Kostiumy: Dobromiła Skalska i Zacharjasz Muszyński
Scenografia i rekwizyty: Małgorzata Karolina Piekarska
Montaż: Małgorzata Karolina Piekarska
Muzyka: Franciszek Liszt: „Węgierska rapsodia” nr 2 cis-moll – Wykonanie: Ignacy Jan Paderewski
Reżyseria: Małgorzata Karolina Piekarska
Produkcja: Para Pet Pictures © 2020

Autorzy mają nadzieję, że zmarły przed prawie stu laty autor – jest ukontentowany.

W filmie wzięły udział także: warszawska kranówka, ogórki kiszone domowej roboty, chleb z piekarni wawerskiej oraz kiełbasa podwawelska Morliny zawinięta w „Dziennik Gazeta Prawna”. Redakcję DGP przepraszamy za niezgodne z przeznaczeniem użycie czasopisma.